Fogyasztóvédelmi tájékoztató

Tájékoztatjuk Vásárlóinkat, hogy a jelen webhelyet és a itt(link) és itt(link) található Facebook oldalakat
Nur Bau Trade kft (a továbbiakban Szolgáltató)
Telefon: +36-70-516-4467
Webhely: https://penzesegeszseg.hu (a továbbiakban Webshop)
Email: alisherpapp@yahoo.com
üzemelteti.
A Polgári Törvénykönyvben biztosított fogyasztóvédelmi rendelkezések az alábbiak szerint biztosítják
vásárlóink jogait.
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben
vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a
jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában
ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a
teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában
megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás
teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
Kellékszavatossági igénye alapján az Ön választása szerint:
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése
lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva –
aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt
értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott
érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja
vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést
nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a
jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt
elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére
figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Ön a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a
kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként
indokolt volt.

2

Ön a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztó és
vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától
számított két év alatt évül el. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős. Nem számít bele az
elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem
tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény
elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás
következményeként új hiba keletkezik.
A jogosult kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben
kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell
tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak – a megjelölt
hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb
részeire nem minősül érvényesítettnek.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik. Ha a dolog
meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a
szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles
viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e
tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
A Webshopban vagy a Facebook oldalakon vásárolt termékek hibája esetén a fogyasztó – a
termékszavatossági igényét érvényesítve – követelheti a Szolgáltatótól, hogy a termék hibáját javítsa ki,
vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a
terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt
forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal. Mentesül a Szolgáltató a termékszavatossági kötelezettség alól, ha
bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy
forgalmazta; a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása
szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó
kellékszavatossági kötelezettség a Szolgáltatót terheli. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem
nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A
gyártót, Szolgáltatót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától
számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A termékszavatossági jogokat a termék
tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
A Szolgáltató egyes termékek vonatkozásában jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás
időtartama alatt (a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy) jogszabályban foglalt feltételek szerint
köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti. A

3

jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a
jótállást vállaló kötelezettel szemben.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett
kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a
felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság
előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény
érvényesítésére egyebekben a fent részletezett kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó
szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A fentiekkel összhangban a Szolgáltató – eleget téve az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról szóló a 151/2003. (IX. 22.) számú Korm. rendeletnek az alábbiak szerint teljesíti a
mindenkor hatályos jogszabályokban foglalt jótállási kötelezettségeit.
A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a fent
hivatkozott rendelet mellékletében felsorolt, új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási
cikk) a hivatkozott rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki. A jótállásból eredő jogokat
a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
A jótállás időtartama:

  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  • 250 000 forint eladási ár felett három év.
    E határidők elmulasztása – eltekintve attól az esettől, amikor a fogyasztási cikk kijavítása esetén a
    jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a
    fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta – jogvesztéssel jár.
    A Szolgáltató köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani
    olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól
    olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
    A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
    a) a vállalkozás nevét, címét,
    b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási
    számát,
    c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,
    d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy – a vállalkozás
    vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
    e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit,
    továbbá
    f) * az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi)
    kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti,

4

g) * a vállalkozás bélyegzőlenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását,
elektronikus dokumentumon való átadás esetén az elektronikus aláírást.
A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.
A vállalkozás az e rendelet előírásainak megfelelő jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a
fogyasztó részére. A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható
el, ha tartalma megfelel e rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás a jótállási jegy
elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon
köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel
adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor
az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím
elérhetőségét biztosítania kell. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására
legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén,
fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is
érvényesítheti.
A fentiekkel összhangban a Szolgáltató – eleget téve a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló a 45/2014. (II. 26.) számú Korm. rendeletnek – az alábbiak
szerint teljesíti az abban foglalt kötelezettségeit. A lentiekben hivatkozott szakaszok a 45/2014. (II. 26.)
számú Korm. rendeletnek a rendelkezéseit jelölik.
Üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződéstől eltérő szerződés esetén a
vállalkozás köteles világosan és közérthető módon a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele
előtt tájékoztatni a fogyasztót
a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és a
terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben;
b) a vállalkozás nevéről, a vállalkozás székhelyének postai címéről, és – ha azzal rendelkezik – a
telefonszámáról, és az elektronikus levelezési címéről;
c) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes
összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre
ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen kívül felmerülő valamennyi
költségről (így különösen a fuvardíjról és a postaköltségről), vagy, ha e költségeket nem lehet ésszerűen
előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel;
d) a teljesítés feltételeiről, különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a
vállalkozás panaszkezelési módjáról;
e) a kellékszavatosságra, a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettség fennállásáról,
valamint az értékesítés utáni szolgáltatások és a jótállás meglétéről, feltételeiről;
f) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés
esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről;

5

g) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az
átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének
feltételeiről;
h) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről;
i) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való bármilyen vonatkozó együttműködési
képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően;
j) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető
testület nevéről és székhelyének postai címéről.
A Szolgáltatót nem terheli a fentiekben meghatározott tájékoztatási kötelezettség azon információk
vonatkozásában, amelyek a körülmények alapján nyilvánvalóak.
Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés és távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a
vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót
a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és a
terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben;
b) a vállalkozás nevéről;
c) a vállalkozás székhelyének postai címéről, és – ha azzal rendelkezik – a telefonszámáról, a
telefaxszámáról és az elektronikus levelezési címéről, továbbá annak a vállalkozásnak a nevéről és postai
címéről, akinek a nevében eljár;
d) a vállalkozás üzleti tevékenysége helyének postai címéről, és annak a vállalkozásnak a postai címéről,
akinek a nevében eljár, akihez a fogyasztó a panaszait címezheti, ha e cím a c) pont szerint megadott
címtől eltér;
e) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes
összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre
ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről
(így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre
kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel;
f) határozatlan időre szóló vagy előfizetést magában foglaló szerződés esetében arról, hogy az
ellenszolgáltatás teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. Ha
az ilyen szerződés átalánydíjas, arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege egyúttal a teljes havi
költséget is jelenti. Ha az összes költséget nem lehet előre kiszámítani, a fogyasztót tájékoztatni kell az
ellenszolgáltatás összegének kiszámításának módjáról;
g) * a szerződés megkötéséhez alkalmazott, távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz
használatának díjáról, ha azzal összefüggésben az elektronikus hírközlési szolgáltató által a hívó fél
számára az előfizetői szerződésben meghatározott díjon felül további díj terheli a fogyasztót, vagy a
telefonhívás, üzenetküldés emelt díjas szolgáltatás igénybevételével jár;
h) a teljesítés feltételeiről, így különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint
a vállalkozás panaszkezelési módjáról;

6

i) a 20. § szerinti jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen a 22. §-ban
foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról;
j) arról, hogy a 20. § szerinti jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak
kell viselnie, ha a vállalkozás nem vállalta e költség viselését, és – a távollévők között kötött szerződés
esetében – a termék postai küldeményként nem küldhető vissza;
k) arról, hogy a fogyasztó a 26. § szerint köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit, ha a 13. §
vagy a 19. § esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a 20. § szerinti felmondási jogát;
l) arról, ha a 29. § alapján a fogyasztót nem illeti meg a 20. § szerinti jog, illetve azokról a
körülményekről, amelyek teljesülése esetén a fogyasztó elveszíti a 20. § szerinti jogát;
m) a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről;
n) az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatások, valamint a jótállás fennállásáról és annak
feltételeiről;
o) arról, hogy rendelkezésre áll-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex, illetve a magatartási kódexről történő másolatkérés
módjáról;
p) * adott esetben a szerződés időtartamáról, és ha a szerződés határozatlan időre szól vagy a szerződés
a határozott idő elteltét követően határozott időre meghosszabbodik vagy határozatlan idejűvé alakul
át, a szerződés felmondásának feltételeiről;
r) a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról;
s) a fogyasztó által a vállalkozás kérésére fizetendő vagy biztosítandó letét vagy egyéb pénzügyi
biztosíték nyújtásáról és annak feltételeiről;
t) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről;
u) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képességéről a vállalkozástól
ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően;
v) a jogszabályi előírás vagy a vállalkozás döntése alapján a vállalkozásra nézve kötelező peren kívüli
panaszkezelési mód és vitarendezési mechanizmus igénybevételének lehetőségéről, valamint az ehhez
való hozzáférés módjáról;
w) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető
testület nevéről és székhelyének postai címéről.
Ha a szerződést olyan távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával kötik meg,
amelyen az információk megjelenítésére korlátozott hely vagy idő áll rendelkezésre, az ilyen szerződés
megkötése előtt a vállalkozás az alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz
útján közli legalább a fent hivatkozott rendelet 11. § (1) bekezdés a), b), e), f), i) és p) pontjában – a
fentiekben dőlten szedve – előírt tájékoztatást.
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

7

  1. Kellékszavatosság
    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
    Ön a …     hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő….    , de legfeljebb egy év.
    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
    Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
    hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
    ….  *   vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön
    köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
  2. Termékszavatosság
    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

8

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
    felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
    Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
    igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági

9

igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított
részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
[Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont
beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]

  1. Jótállás
    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
    Hibás teljesítés esetén szerződés/    …     alapján a …     jótállásra köteles. Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?   
    Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
    A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
    hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
    Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
    termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,
    egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott
    jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Elállási/Felmondási mintatájékoztató

Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön
jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön
vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton
küldött levél útján) az alábbi címre: alisherpapp@yahoo.com. Ebből a célból felhasználhatja a

10

mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. Ön internetes oldalunkon is
https://penzesegeszseg.hu kitöltheti az elállási/felmondási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az
elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt,
az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben)
haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.”
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket,
amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási
módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során
alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából
kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk,
amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül
a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő
betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék
visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha
az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be.

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:  * 

11

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására
irányuló szerződés tekintetében:    Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:   
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt

Panasztételi lehetőségek
Vásárlóink bármilyen jellegű panasszal fordulhatnak a Szolgáltatóhoz a alisherpapp@yahoo.com
emailcímen vagy a +36 70 516 4467 telefonszámon. Panaszát lehetőség szerint azonnal orvosoljuk,
amennyiben ez nem lehetséges legkésőbb harminc napon belül írásban megválaszoljuk.
Vásárlóink fordulhatnak továbbá a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető
testülethez is, amelynek eljárása díjmentes.
A Békéltető Testület hatáskörébe tartozó ügyek –
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=tajekoztatas_az_eljaras_meneterol
A békéltető testület hatáskörébe az áruk és szolgáltatások
 minőségével, biztonságosságával,
 és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,
 valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével
kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik.
Ez azt jelenti, hogy amennyiben akár adás-vételi, akár vállalkozói szerződés alapján nyújtott szolgáltatás
nem felel meg a jogszabályokban, illetve a szerződésben foglaltaknak a vevő, illetve a megrendelő a
Békéltető Testülethez fordulhat. Fontos tehát, hogy a békéltetést csak a fogyasztó, mint magánszemély
kezdeményezheti.

12

A Békéltető Testület hatáskörébe nem tartoznak bele azok az ügyek, amelyekre jogszabály más szerv
hatáskörét állapítja meg.
Természetesen az már nem akadálya a Békéltető Testület eljárásának, ha más hatóság már lefolytatta az
eljárást, és azt jogerősen befejezte, de a panaszos továbbra is úgy érzi, hogy az ügyének a Békéltető
Testület hatáskörébe tartozó elemét még nem bírálták el.
Az eljárás lefolytatására a fogyasztó magyarországi lakó vagy tartózkodási helye szerinti ékéltető testület
az illetékes. Az elérhetőségeket az alábbi oldalon találja meg:
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek.
Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Amennyiben Ön az Európai Unióban él jogosult az interneten vásárolt termékre vonatkozó panaszával
kapcsolatban az Európai Bizottság online vitarendezési fórumához fordulni, az alábbi elérhetőségeken:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Minőségből eredő, magatartási vagy felelősségi szabályok sérelmezése estén Ön jogosult, mind saját
lakóhelye, mind a Szolgáltató székhelye szerinti (https://jarasinfo.gov.hu/jarasok-
talalat?kereses=Debrecen) fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulni. Ezen hatóságok elérhetőségeit az
alábbi linken találja: https://jarasinfo.gov.hu/ .
Adatkezeléshez kapcsolódó panasz esetén fordulhat bírósághoz – a vásárló választása szerint a lakó vagy
tartózkodási hely szerinti törvényszék előtt is megindítható az eljárás. Fordulhat továbbá az alábbi
hatósághoz:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
posta cím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
cím:1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11
Telefon:+36 (1) 391-1400

13

Fax:+36 (1) 391-1410
E-mail:ugyfelszolgalat@naih.hu
URL http://naih.hu

Wishlist 0
Continue Shopping